NinjaManager Forums

Thread Tools Display Modes
Old 03-03-2009, 07:33 PM   #41
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Funderar på att sätta 255 (det är max) på Arena och World energy som start. Kan väl lika gärna dra dit Naruto energin oxo till 255. Det ska väl inte finnas så många nackdelar med det? Anti-fusk-systemet verkar säga ifrån när jag försöker utmana vissa team om och om igen, samt om jag spelar från samma dator som en annan användare osv.

Det positiva är ju såklart att man kommer in i spelet och faktiskt kan faila rätt mycket i början och ändå komma en bit. Istället för att "safea" och köra mot Village Guard så kan man leta nån annan osv.

Det här med på reset tänkte jag att det kanske kommer dyka upp nåt knep att ändå ta sig förbi anti-fusk och alltså kunna starta om och spela mkt osv.
udon is offline  
Old 03-03-2009, 09:36 PM   #42
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Ni som ville klara ut rundan på laget ni hade senast kan göra det på gamla servern: http://www.ninjamanager.se/beta2/

Alla lagen kopierades över i samma skick de var kl 14:30 idag ungefär.

Fortsätt dock gärna spela på den "final beta testing" också. Vill som sagt att spelet ska vara buggfritt till releasen!
udon is offline  
Old 03-04-2009, 01:55 AM   #43
5urv1v3R
Founder of The Amigos!

5urv1v3R's Avatar

Angående energifrågan:
Jag anser att man definitivt borde starta med 225 (om inte högre) i alla energistaplarna. Detta för att man inte skall fastna på introduktionsuppdragen. Man vill ju komma igång snabbt med den "riktiga" storyn. Tycker även att det skall vara så när man resetar. Det här med att någon kommer på ett knep är nog inte så stor sannolikhet på, dessutom så blir det nog inte så många.
Old 03-04-2009, 07:48 AM   #44
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Jo jag tog och ändrade nu så att man börjar med 255 (som är max som sagt), annars måste jag byta datatyp men det känns väl ganska högt ändå. Det är i Arena och World. Sen när man får Naruto-laget så får man direkt 255 energi där också.

Får hålla ögonen öppna på om folk börjar göra knasiga saker i början nu... Typ reseta hela tiden och försöka sig på... saker.
udon is offline  
Old 03-04-2009, 05:26 PM   #45
5urv1v3R
Founder of The Amigos!

5urv1v3R's Avatar

Mitt första intryck av den riktiga farten är att det är ALLDELES för segt. Det tog ändå någon vecka (om man är bra, vilket jag inte är) innan man klarade spelet på Beginner med den gamla farten. Då fick man fullt var 10:e minut. Nu får man 10 energi/3 timmar (räknar bara på världsenergi nu), d.v.s. att om man slösar lika mycket energi som man gjorde innan, vilket man antagligen kommer att göra, kommer det ta 30 gånger så lång tid att klara det... 30 veckor... Det är ett halvt ÅR för att bara klara Beginner. Sedan har man 5 andra svårighetsgrader som dessutom kommer ta längre tid att klara än Beginner. Känns som ingen i hela världen kommer att orka klara ut det här spelet helt...

Min poäng med det här är följande:
Energistaplarna bör fyllas på snabbare. Förslagsvis 10 energi/2 timmar. Då kommer det bara ta 12 gånger längre tid, d.v.s. ~3 månader.
Old 03-04-2009, 07:19 PM   #46
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

Startenergin får gärna vara någonting dom är delbart med 6, så att folk som blir galna av att inte kunna jämna ut siffrorna (få helt 10-tal), som jag, inte stör sig på att man inte kan få Naruto-/värld-energin till 10-tal. Naruto- och världs-energin kan ju trots allt inte användas 5 åt gången på något vis, till skillnad från Arena-energin. Sätt bara energin till 250 så är alla nöjda? Med alla energimängder man kan använda med samtliga mätare blir det delbart (Naruto/World kan använda 10, Arena 5).

Vad gäller att göra spelet snabbare, isåfall ser jag hellre att energikostnaderna ändras.. Om energistaplarna fylls på snabbare bör de även ha ett högre tak, så att man fortfarande klarar sig på att spela en gång om dagen.
Minaro is offline  
Old 03-05-2009, 12:58 AM   #47
Makido
Low seal, for real

Makido's Avatar

Personligen gillar jag idén med att man troligen aldrig kommer klara impossible:P Kör man casual, som jag, så tror jag farten är acceptabel. Men för folk som verkligen är nördiga i spelet kan det säkert kännas för segt (Minus Minaro uppenbarligen). Man får ta spelet som det är ämnat att vara: Något du roar dig med när du har tid över, inte något du lägger ner speciellt mycket energi i. Med den farten det har ser det ganska uppenbart ut som att det inte är meningen att man ska nöta det:P En gång om dagen som Minaro säger är fullt tillräckligt.

Min poäng med detta extremt onödigt långa inlägg är att jag tycker energi-gain är bra som den är, likaså max energi. Möjligen tweaka det ytterst lite för Minaros skull;D
Makido is offline  
Old 03-05-2009, 09:00 AM   #48
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Kan helt klart ändra till 250 i start på varje, då kanske man inte inte stör sig på lite strö-energi som ligger och vilar där :)

Angående farten... Är som sagt svårt att kalkylera hur lång tid det kommer ta. Sen ska jag ju lägga in SMS-liknande grejs, och då kommer ju vissa (I hope!) använda det för att bidra till fler arena-utmaningar iaf. Någon måste dem ju användas på. Så dom som är online mkt har ju chans att få lite fler utmaningar och spela snabbare...

Vill ju också själv att man ska kunna ta det lugnt, men framförallt att man inte ska klara spelet direkt. Jag vill helt enkelt inte behöva stressa fram nytt material. Jag är grym trött just nu efter att ha jobbat säkert 2 år med det här. Det är fortfarande snabbare än 9manager, med skillnaden att man kanske inte klarar det snabbare eftersom det är mycket mycket längre! Tycker inte jag borde "straffas" för att jag gjorde spelet längre, även om det inte är nåt rättvist sätt att tänka ;)
udon is offline  
Old 03-05-2009, 12:47 PM   #49
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

Quote:
Originally Posted by Makido View Post
Personligen gillar jag idén med att man troligen aldrig kommer klara impossible:P Kör man casual, som jag, så tror jag farten är acceptabel. Men för folk som verkligen är nördiga i spelet kan det säkert kännas för segt (Minus Minaro uppenbarligen). Man får ta spelet som det är ämnat att vara: Något du roar dig med när du har tid över, inte något du lägger ner speciellt mycket energi i. Med den farten det har ser det ganska uppenbart ut som att det inte är meningen att man ska nöta det:P En gång om dagen som Minaro säger är fullt tillräckligt.

Min poäng med detta extremt onödigt långa inlägg är att jag tycker energi-gain är bra som den är, likaså max energi. Möjligen tweaka det ytterst lite för Minaros skull;D
Jag skulle tröttna om spelet gick för snabbt, ärligt talat. Enda anledningen till att jag har orkat med beta-perioden (då har jag ju ändå inte varit SÅ aktiv) är för att jag rakt av hängett stor del av min tid åt det. Jag är väl medveten om hur spelet är tänkt att spelas, och tycker om det. En gång om dagen, och kanske sitta med det i bakgrunden som med 9manager, passar mig utmärkt. Det tar inte så mycket tid, och man kan syssla med det samtidigt som någonting vettigare, eller om man vill spela någonting annat *Hint hint för de som klagar på att spelet är långsamt*.

Som en helt annan not, trevligt att se dig igen :)
Minaro is offline  
Old 03-05-2009, 01:50 PM   #50
Makido
Low seal, for real

Makido's Avatar

Quote:
Originally Posted by Minaro View Post
Som en helt annan not, trevligt att se dig igen :)
Likewise:>

Vad jag har funderat över är att det är bara Sakura och Ino av alla 350 Genins som har en combo. Nu kommer inte jag ihåg hur bra dom är rakt av, men det känns som att det är lite random, eller beror det på brist i deras stats? Inte för att jag tror någon laguppställning har råd med att använda två 350 genins (I chakra räknat) då man lika gärna kan ha sin special och startgenin för betydligt mindre chakra, men ändå.
Makido is offline  
Old 03-07-2009, 01:40 PM   #51
Arekanderu
Banned

Håller med Minaro.
Spelet får inte vara för segt men samtidigt får man inte spela ut det för snabbt. Jag har , liksom många andra, spenderat onödigt mycket tid med online spel. En av sakerna man lär sig är att om spelet är segt väljer folk att inte logga in igen och glömmer sidan. En annan sak är att om spelet går för snabbt att klara ut och inte uppmanar folk till att spela igen tröttnar man...

Ett exempel är Billy vs SNAKEMAN. Ett av dom få spel som får en att vilja spela igen, och igen, och igen etc...
Arekanderu is offline  
Old 03-07-2009, 11:11 PM   #52
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

#52 BvS är farligt. Jag spelade det, ledde en av de stora gamla Axis-byarna innan jag blev tvungen att sluta spela för att det tog på tok för mycket tid från mig. BvS är ett bra spel, som jag kan hålla med om att det (till en viss grad) får dig att vilja spela "igen" om och om igen.. Dock så går man ju egentligen vidare, och inte startar om, när man loopar, även om man börjar på låg level igen.. Nackdelen är för att spela det spelet fullt ut kräver det i slutändan kopiösa mängder med tid.. Tro mig, jag vet. Tidskravetet ökar ytterligare om du är ledare för en by och försöker hålla en någorlunda vettig struktur på den.
BvS är en drog >_< Det var svårare för mig att sluta spela det än att sluta snusa.

Nog om det. BvS är enligt mig ett exempel på ett bra spel som man kan spendera för mycket tid med. Nog för att det fångar folk, men det är just det, det blir för mycket av allt i slutändan.. Och man blir lätt fångad till den grad att man känner sig tvingad att använda allt. Det är som om man spelade 9manager, man känner att man måste göra sig av med energin om man har fullt, för att inget ska gå till spillo. Tänk hur man skulle känna om energimätaren bestod av 1000 energi, och man fick tillbaks 1000 energi på några timmar (borträknat betan då alla var väl medvetna om att spelet skulle starta om <_<). Poängen är att folk skulle känna sig "tvingade" att hela tiden undvika att ha fullt med energi, och därmed använda den, vilket skulle ta grova mängder tid.

Nej, lagom är bäst. Hellre för långsamt än för snabbt.
Minaro is offline  
Old 03-08-2009, 02:36 PM   #53
Arekanderu
Banned

Quote:
#52 BvS är farligt. Jag spelade det, ledde en av de stora gamla Axis-byarna innan jag blev tvungen att sluta spela för att det tog på tok för mycket tid från mig. BvS är ett bra spel, som jag kan hålla med om att det (till en viss grad) får dig att vilja spela "igen" om och om igen.. Dock så går man ju egentligen vidare, och inte startar om, när man loopar, även om man börjar på låg level igen.. Nackdelen är för att spela det spelet fullt ut kräver det i slutändan kopiösa mängder med tid.. Tro mig, jag vet. Tidskravetet ökar ytterligare om du är ledare för en by och försöker hålla en någorlunda vettig struktur på den.
BvS är en drog >_< Det var svårare för mig att sluta spela det än att sluta snusa.
Jag har nu bara hunnit spela till Season 3, och är inte ledare i en by men jag kan förstå vad du menar -.- Tex när du ska få Emosuke lvl 3 och måste logga in exakt 3 dygn efter >_>

Quote:
Nog om det. BvS är enligt mig ett exempel på ett bra spel som man kan spendera för mycket tid med. Nog för att det fångar folk, men det är just det, det blir för mycket av allt i slutändan.. Och man blir lätt fångad till den grad att man känner sig tvingad att använda allt. Det är som om man spelade 9manager, man känner att man måste göra sig av med energin om man har fullt, för att inget ska gå till spillo. Tänk hur man skulle känna om energimätaren bestod av 1000 energi, och man fick tillbaks 1000 energi på några timmar (borträknat betan då alla var väl medvetna om att spelet skulle starta om <_<). Poängen är att folk skulle känna sig "tvingade" att hela tiden undvika att ha fullt med energi, och därmed använda den, vilket skulle ta grova mängder tid.

Nej, lagom är bäst. Hellre för långsamt än för snabbt.
Ord. Jag sälv fick sådana känslor och en polare la av för att han blev less på all energi.
Arekanderu is offline  
Old 03-08-2009, 02:54 PM   #54
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

#54 Emo3 kräver exakt 3 dygn igen? Det ändrades ju om till minimum 3 dygn. Hursomhelst var det jobbigt för en del, men det handlade mest om planering. Starta uppdraget när du vet att du kan vara online 3 dagar senare vid den tidpunkten, och ställ ett alarm eller någonting.
Jag pratar mer om sådana saker som till vilken utsträckning man blir tvungen att planera sina dagar när man kommer uppåt, för att få ut så mycket som möjligt av all stamina, samt vad man ska göra för att få mer. Och tro mig, att springa på uppdrag för mellan 1000-1500 stamina varje dag blir segt -_-
Och döm inte makt och möjligheter alltför mycket efter Season, jag hade precis hoppat över till Season 4 när jag slutade spela, och var trots det en av de starkaste spelarna i hela spelet. Inte för att det har så stor betydelse mer än att man kan slakta mindre Kaiju's helt själv, samt självkänslan av att man är bäst >_> Låt säga såhär; När jag var i slutet av Säsong 3 hade jag istortsett alla föremål i hela spelet, sånär som på de nyare (Sugar Rush, exempelvis) föremålen jag inte hade orkat skaffa. Alla Kaiju drops, samtliga Runic items (samt ytterligare ett tjugotal runor som jag gav till min efterträdare för byn), alla arena-föremålen.. Ja, du förstår nog poängen. Dock så hade jag inom kort kännt att det hade börjat ta slut på saker att uppnå. I säsong 4 hade jag tagit mitt sista Wasteland item (+2 range föremålen, jag var i säsong 2 när Wasteland kom, så jag saknar White Eye föremålet) samt det sista Monochrome föremålet. Utöver det fanns det inget nytt kvar att uppnå, resten av säsongen hade bestått i att slakta Kaiju's. Säsong 5 hade varit Eclipse, och mer masslakt av Kaiju's. Säsongerna efter det hade varit masslakt av Kaiju's. Det enda som hade funnits kvar hade varit Impossible Mission, vilket jag enbart saknade medlemsantalet för, annars hade jag kunnat göra även den i Säsong 4.. Vilket enbart hade lett till att jag blivit ledare för en by med lite bonus stuff och lite mer "Epic-känsla", att bygga upp på nytt.. Varpå masslakt av Kaiju's hade fortsatt.. Med skillnaden att jag helt plötsligt inte kan lämna min by vare sig jag vill eller inte, samt hade kännt mig mer tvingad än någonsin att fortsätta spela.

Nej, jag slutade medans jag låg på topp, och det kan både jag och min bästa BvS-polare hålla med om. Den jag pratar om är ledaren för den by jag var medlem i först, som numera är ledare för en Immortal Realm, och har sagt till mig gång på gång hur rätt jag gjorde i att sluta "i tid", som han säger, då han nu känner sig precis lika låst som jag förstod att han skulle göra.

Nej, jag får sluta komma igång med BvS-sback hela tiden >_>
Minaro is offline  

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules