NinjaManager Forums

Thread Tools Display Modes
Old 02-15-2009, 08:26 PM   #41
Koffe95
Senior Member

Koffe95's Avatar

Är Jin bättre, sämre eller bättre än Haku? Vad har de för stats?
Koffe95 is offline  
Old 02-15-2009, 08:36 PM   #42
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Samma stats så när som på seal. Ska ändra sen så Haku har typ 3 i seal och Rin runt 15.
udon is offline  
Old 02-16-2009, 09:20 AM   #43
NaraHampus
Smite me,o mighty smiter!

NaraHampus's Avatar

så Haku har högre högsta skada, men Jin har jämnare randomskada.

Bud på att ha Jin då : P
Old 02-16-2009, 05:25 PM   #44
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

* Lagen visas nu i korrekt ordning i Hall of Fame. Tidigare kunde inbördes ordning på varje rank bli lite fel... Nu visas alltså den som klarat högst svårighetsgrad tidigast, som nummer 1. Vilket också alltid varit tanken...
udon is offline  
Old 02-16-2009, 10:16 PM   #45
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

Btw.. Ahyp.. En sak jag tänkt på, och stört mig på, är att man inte kan se ett lags skador på deras lag-sida. Dvs, är laget inte online kan man inte se om det är ett high-seal eller low-seal lag, exempelvis. Kan vara intressant när man bland annat kollar lag i rankings-listan, eller dylikt.

Exempel på hur det nu ser ut;
http://www.ninjamanager.se/beta2/teams/100001

Det leder även vidare till nästa punkt; Möjlighet att söka efter andra lag och användare. Helt enkelt en sökfunktion där man skriver in det lag/användarnamn man vill söka efter, pluppar för (finns då två stycken ringar, man kan markera en av dem) om man vill söka efter användare eller lag, och söker. Tro mig, folk kommer att vilja ha det, och det lär inte dröja länge innan folk klagar över det när spelet släpps, om det inte finns ("Jag vill se min kompis lag!").
Minaro is offline  
Old 02-17-2009, 09:07 AM   #46
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Jag blev faktiskt aldrig riktigt klar med team-sidorna. Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp dem. Vill väl helst att man bara kikar lite på snabb-rutan istället för att klicka in på laget :D

Det är nog nåt jag får fundera på, det kräver så mkt... småpillande att lägga in saker. Måste först koda, sen designa, prova med färger osv. Det är inte nåt man inte klarar sig utan, även om det känns lite skumt att det inte är med. Även en "garage"-lista bör ju vara där... Kollar man i rankningslistan så kan man hovra laget för en snabböverblick ;)

Det här med sökmotor är dels en histora som nog kan bli lite sölig/söla ned sidan, sen känns det inte livsnödvändigt heller, även om folk nog kommer vilja ha det. Man får helt enkelt använda sina avancerade webbläsare till att bokmärka särskilda sidor tills dess att den är klar. Kommer inte börja jobba på nåt sånt inom kort. Prioriterar annat mycket högre. Har ju "funkat" på 9manager utan det rätt länge. Sen lär folk inte nöja sig med sökmotor, utan det ska vara friends-listor och rubbet så att man kan utmana lätt osv, vilket är bra men också leder till att det blir enklare att fuska.
udon is offline  
Old 02-19-2009, 03:10 PM   #47
Koffe95
Senior Member

Koffe95's Avatar

Om du skulle lägga till det som Minaro sa innan med sök saken, kan man ju alltid ta det som en "Team Uppgrade". Så man får tjäna till om man vill se någons som är offlines team.

Koffe95 is offline  
Old 02-19-2009, 06:32 PM   #48
kaka14
PMS - Pannkakor med sylt

kaka14's Avatar

Testade det med att inte rädda Haku med Naruto för att få Rin .. Men jag fick inte henne ;O Har du inte gjort så det går eller?

// \\
Old 02-19-2009, 07:25 PM   #49
Koffe95
Senior Member

Koffe95's Avatar

Det gick för mig! Du måste klara Battle Arenan för att få henne!

Koffe95 is offline  
Old 02-20-2009, 03:45 PM   #50
kaka14
PMS - Pannkakor med sylt

kaka14's Avatar

Aha tack så mycket!
Old 02-24-2009, 09:37 AM   #51
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Har ändrat om lite i kodningen av saker, främst när man skickar en utmaning. Nu finns nån liten spärr av nåt slag, så förhoppningsvis behöver inte servern skicka requests hit o dit som en galning när man "spam"-utmanar folk.

Det blir ju alltid en automatiskt uppdatering av Upcoming matches-listan, nu sätts en delay på ungefär 3 sekunder, och om man under tiden samlar på massa utmaningar så blir det troligtvis så att inte Upcoming matches-listan inte uppdateras för alla man skickar, för det är ju lite onödigt... Det bästa vore ju om bara den sista uppdateringen görs. Så... ja, prova spamma på som vanligt, kanske upplever ni det lite snabbare eller behagligare utan alla auto-uppdateringar där :P

Ni får nog refresha webläsaren när ni är inne på ninjamanager. Klicka refresh eller F5-refresh eller nåt sånt så alla bilder laddas om.

Edit: La en liten delay på Cancel challenges oxo. Så ny kan man klicka bort kanske 4 åt gången om man är lite kvick. Så slipper man vänta på att den ska laddas om.
udon is offline  
Old 02-24-2009, 09:49 PM   #52
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

* Shodai 950 ryo kage kostar nu 38 chakra istället för 40. För att ge lite mer alternativ till olika lineups, kanske främst på högre svårighetsgrader.

Kommer även ta och flytta över allt till en annan server den här veckan, så det kanske blir några timmar downtime. Jag tar helt enkelt ner sidan, flyttar över all data, sen klickar ni in på en annan adress och fortsätter testa där! Mer info sen.
udon is offline  
Old 03-01-2009, 10:07 AM   #53
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

* Gjort massa små ändringar i typ varje "boss" på världskartan. Om ni märker nåt som inte funkar, säg till! Kan ha smugit sig in nån liten miss.

* Nya combos (http://www.ninjamanager.com/help/combos)
Naruto Rendan (Naruto 350 genin, Naruto 1-tail jounin, Naruto 3-tail kage eller Naruto 4-tail kage)
Stone Gloves (Sakura 350 genin, Tsunade kage)
Hermit Training (Naruto 350 genin eller Naruto 1-tail jounin, Jiraiya)

* Gamla uppdaterade combos
Zombie Brothers (lade till kage-versionerna)
Quiet Partners (lade till Itachi kage)
Criminal Artists (lade till Sasori kage)
Eternal Grudge (lade till Hidan kage)
Double Death (lade till Hidan kage)
Sand Tragedy (+8 res blev +18 res)
Uchiha Hatred (+6/7 Fire/Lightn adv blev +13 Fire/Lightn adv)
Snake Contract (lade till +5 sta)

Last edited by udon; 03-02-2009 at 06:20 PM. Reason: fetmarkerat
udon is offline  
Old 03-02-2009, 12:21 PM   #54
Kevin94
One and Only Survivor!

Kevin94's Avatar

Wooh nya combos^^ kul.

The one and the Only Survivor!
Kevin94 is offline  
Old 03-03-2009, 03:07 PM   #55
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

* Pain Jounin kostar 52 chakra nu. Ger tillgång till ett ok alternativ på högre svårighetsgrader (krävde +1 chakra tidigare).

* Man börjar med 200 world energi istället för 100. Om man inte gör så många misstag så klarar man sig genom introduktionen utan problem.

* Haku i team naruto börjar med 3 i seal. Rin med 15 seal.

* Auto accept kostar 15 000 nu. Chakra Plus kostar 10 000. Vi kom som sagt fram till att man får en hel del när man säljer sitt inventory i slutet...
udon is offline  
Old 03-03-2009, 07:06 PM   #56
NaraHampus
Smite me,o mighty smiter!

NaraHampus's Avatar

Jag har misslyckats i början då xD

Klarade inte ut Rain Country på start chakran :P

Fast det ska man inte göra?
Old 03-03-2009, 07:07 PM   #57
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

Har Rin fått en Stamina boost ännu?
Minaro is offline  
Old 03-03-2009, 07:38 PM   #58
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Quote:
Originally Posted by NaraHampus View Post
Jag har misslyckats i början då xD

Klarade inte ut Rain Country på start chakran :P

Fast det ska man inte göra?
Om det är start-energin du menar så är det ju klart att det är möjligt. Det är ju typ 6 uppdrag som kostar 6 energi var. 36 energi och du börjar med tja, minst 100. 200 i dagsläget. Som det är nu (200 start-energi) kan man klara fram till Water Country och ändå ha 30 energi över.

Quote:
Originally Posted by Minaro View Post
Har Rin fått en Stamina boost ännu?
Varken Haku, Rin eller nån annan i team naruto. Men jag är idel öra för konkreta förslag, så kan jag liksom bara kolla av att det är rimligt och sen lägga in. Snarare än att ta reda på nåt rimligt själv.
udon is offline  
Old 03-04-2009, 07:51 AM   #59
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

* Man börjar nu med 255 energi i World och Arena. Samma vid reset. Man får 255 energi till naruto-laget också när det väl är dags.
udon is offline  
Old 03-04-2009, 07:02 PM   #60
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

Quote:
Originally Posted by udon View Post
Varken Haku, Rin eller nån annan i team naruto. Men jag är idel öra för konkreta förslag, så kan jag liksom bara kolla av att det är rimligt och sen lägga in. Snarare än att ta reda på nåt rimligt själv.
Tja, jag tycker fortfarande att Rin bör ha en liten boost över Haku som det är, då Rin är svårare att få tag på. I nuläget är Rin bara ett mer svårfångat high-seal alternativ. Släng på stamina på Rin så istället för skada eller någonting annat så fungerar hon dessutom bättre som en high-seal ninja.
Minaro is offline  

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules