NinjaManager Forums

Thread Tools Display Modes
Old 05-30-2009, 11:00 AM   #1
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Default Buggtesta en ny meny.

Har pillat lite på en ny meny eftersom det kanske bli lite trångt med menyval i framtiden...

Klicka in här: http://www.ninjamanager.se/beta2/

Och prova hovra med muspekaren över den blå menyn. Kolla om undermenyerna ploppar upp som de ska osv. Battle Arena > Sneak Attack har t ex ytterligare en undermeny.

Vad jag vill att ni gör är att prova menyn i olika webbläsare. Gärna IE 6, IE 7 om ni har dem.

Själva menytexterna är bara lite påhitt så behöver inte kommentera dem.

Däremot kan ni gärna påpeka lite snabblänkar som kan tänkas vara bra.
udon is offline  
Old 05-30-2009, 12:01 PM   #2
BaakaNinja
True Ninja

BaakaNinja's Avatar

Det ser riktigt bra ut och blir mycket smidigare och snabbare än att klicka sig fram på det vanliga sättet. Jag tycker dock att du ska behålla det vanliga sättet också, men det antar jag att du hade planerat att göra.
Jag har bara testat menyerna i Firefox 3.0.10 och där verkade allt fungera som det skulle i alla fall.

BaakaNinja
BaakaNinja is offline  
Old 05-30-2009, 01:18 PM   #3
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Jo de gamla sättet att nå Sneak attack osv kommer vara kvar.
udon is offline  
Old 05-30-2009, 03:02 PM   #4
Ice
Flying Penguin

Ice's Avatar

fungerar fint i opera

litet fel i IE6

Last edited by Ice; 05-30-2009 at 03:10 PM.
Ice is offline  
Old 05-30-2009, 07:35 PM   #5
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

Ser bra ut, då kanske du kan göra typ en "community" länk med undermenyer som leder direkt till Forumet, IRC-chatten, BA-chatten osv, genom att flytta någon av de existerande till en undermeny, kanske? Tror fortfarande på att det är många som inte ägnar mycket åsyn till 'Home' och en stor del kanske är helt oförmögna att insé att det ens finns ett forum.

Fungerade fint på Firefox (senaste versionen).
Vad gäller IE kan jag inte ens logga in (IE7), och medans jag väl satt och provade runt lite för att se vad som kan vara fel, så tänkte jag prova med att logga ut laget på Firefox, varpå jag insåg att jag inte hade någon aning om hur man loggar ut. Finns det i nuläget någonstans en knapp/länk till att logga ut, förutom att göra som jag gjorde och trycka på "Register"-länken som finns längst ner på Home, medans man fortfarande är inloggad?
Minaro is offline  
Old 05-30-2009, 08:16 PM   #6
Ice
Flying Penguin

Ice's Avatar

#5 länken finns i samma ruta som man ser pengarna.
Ice is offline  
Old 05-30-2009, 08:19 PM   #7
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

Ah, my bad. Lite otydlig bara :P Vad sägs om att lägga en betydligt större "Logout"-länk precis under rutan?
Minaro is offline  
Old 05-31-2009, 12:55 AM   #8
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Ger upp med IE6.0 nu, den får blir så. Hade väl inte tänkt ha så jättelånga undermenyer ändå. Sen är det inte så värst många IE6:are just nu. Typ 10-15% av besökarna.

Angående Logout-länken kan jag göra färgen lite klarare.

En Community-knapp får nog inte plats. Kanske kan lägga det under Help? Alla verkar skita i IRC-chatten btw (mig inkluderad :P) :(

Kan inte logga in via IE7? Hur menar du? Står det något? Vad händer...?
udon is offline  
Old 05-31-2009, 02:18 PM   #9
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

Quote:
Originally Posted by udon View Post
En Community-knapp får nog inte plats. Kanske kan lägga det under Help? Alla verkar skita i IRC-chatten btw (mig inkluderad :P) :(

Kan inte logga in via IE7? Hur menar du? Står det något? Vad händer...?
Tja, jag tänkte på om någon av knapparna som finns nu kanske kan läggas under någon annan, eller någonting, så att någonting dylikt får plats. Och förväntar du dig verkligen att folk ska bry sig om att anstränga sig iväg till en IRC chat när du skapat en så lättillgänglig ruta för att chatta? Hoppades först på att den skulle vara direkt till IRC chatten när du la in den, för att jag visste att den skulle bli öde annars :P

Men har du inget bättre alternativ så fungerar det väl att placera forumet och chatten under 'Help', eftersom det är de ställen du i regel ber om hjälp.

Vad gäller att jag inte kunde logga in så var det helt enkelt så att jag trycka på Login, och sedan så var det som om fönstret bara uppdaterades. Jag var kvar på samma sida, med inloggningsuppgifter etc. Skrev jag in fel lösenord klagade den på det, iallafall, så det var väl knappast att kontrollen inte fungerade.

Provade att logga in nu, och fick någonting liknande, fast den här gången skickas jag tillbaka till Home igen (fortfarande inte inloggad), istället för att bara var kvar på Login.

Detta är ju dock på Betan, kan ju prova att logga in på den vanliga också..
Minaro is offline  
Old 05-31-2009, 03:35 PM   #10
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Konstigt att du inte kan logga in, men prova mycket gärna i riktiga spelet oxo. Det vore ju katastrof ifall man inte kunde logga in med IE 7... har iofs testat den själv men... skiljer sig ju alltid lite mellan alla IE 7.1239018301 osv
udon is offline  
Old 05-31-2009, 06:35 PM   #11
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

Fungerade inte där heller. Kommer till 'Home' igen, utan att vara inloggad. Versionen jag använder är 7.0.5730.13. (Kan ju dock nämnas att jag sitter vid flickvännens dator sedan några dagar tillbaka då min egen är ur funktion)
Minaro is offline  
Old 06-01-2009, 12:53 AM   #12
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Det var ju inte bra...

Kan fler testa? Internet Explorer 7 är det som gäller alltså, inte 6, inte 8.

Har du möjligvis nåt plugin påslaget? Nån brandvägg eller annat skydd?

Om du provar igen nu, skickas du till någon annan sida än Home? Ändrade en grej.

Kan du prova ta bort ninjamanager cookies?
udon is offline  
Old 06-01-2009, 09:11 AM   #13
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

Finns det en 8:a nu? xD

Plugins betvivlar jag, det mesta ska väl vara som det var från dagen det installerades, eller senast uppdaterades, iallafall. Enda brandväggen vi har är Windowsbrandväggen, och den har ju knappast varit några problem tidigare..

Samma sak fortfarande när jag försöker logga in, jag skickas till Home. Rensade cookies och temporära internetfiler, ingen förändring.
Minaro is offline  
Old 06-01-2009, 09:56 AM   #14
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Testade du på beta-servern? Gör det där, för jag ändrade om så man skickas till typ Help vid inloggning.
udon is offline  
Old 06-01-2009, 10:39 AM   #15
Mr.Andersson
Member

Mr.Andersson's Avatar

Jag kunde logga in med version 7.0.6001.18000

Har dock lite problem med att se som i post #4.
Mr.Andersson is offline  
Old 06-02-2009, 02:42 PM   #16
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Problemet med att inte logga in i IE7 var (nog) om man hade cookies blockade. Alltså satt säkerhet på Hög eller nåt åt det hållet. Ska lägga in en OBS-ruta som varnar om det vid inloggning (som syns ifall man kör IE).
udon is offline  
Old 06-02-2009, 06:12 PM   #17
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

Finrättelse; Om man har en viss nivå av cookies blockerade. Det står ju vilka cookies som accepteras och blockeras på varje säkerhetsnivå, och det fungerar att logga in på Mellanhög, men inte på Hög, vilket betyder att det helt enkelt har med NM's cookies' pålitlighet att göra :P Antar att de räknas som typ tredjepartscookies, eller något?
Minaro is offline  
Old 06-06-2009, 11:37 AM   #18
5urv1v3R
Founder of The Amigos!

5urv1v3R's Avatar

Vet inte om det är ett medvetet val eller ej, men tänkte att jag skriver det ändå. Ingen undermeny fungerar förutom Ladder samt Tournament. Kör Firefox 3.0.10.
Old 06-06-2009, 05:21 PM   #19
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Det är nog bara Ladder bland undermenyerna som faktiskt leder nånstans. Tournament kanske leder till startsidan eller nåt, men det är inte tänkt att nån ska fungera (än). Bra fyllde ut med lite alternativ.
udon is offline  
Old 06-07-2009, 10:39 PM   #20
Lee
Senior Member

Lee's Avatar

Hey, i just found out about this new menu through the chat. Kinda sucks that this section is in swedish.. Is there any reason for that? Anyway, this menu looks very cool. And is also very helpful.

Keep up the good work ;)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules