NinjaManager Forums
Old 03-14-2009, 09:19 AM   #1
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Default Energin

Just nu är det ju (utan 2x speed).
+15 world/3h
+10 arena/2h
+10 naruto/2h

Det kommer ju ta en ganska lång tid innan man klarar spelet, och jag vet inte om det kan göra folk ledsna och faktiskt skita i att fortsätta spela. Det ska ju inte gå för fort, men man ska ju inte fälla krokben för sig själv heller.

I betan var det ju +255/2h, vilket ju är 25x speed ungefär. Ingen klarade på 1 vecka, vilket man ju kan antaga det tar 25 veckor i hela spelet. Visst, fler spelare = fler utmaningar, men också många andra att utmana. Sen går ju alltid första rundan segt ifall man ligger närmare toppen. Finns ju ingen med höga levlar att expa på riktigt.

Vad man kanske borde göra är att höja lite... Jag vet inte vad som är rimligt riktigt, eller om folk faktiskt accepterar farten, kanske bara är beta-testarna som är lite besvikna nu när de spelat med +255 / 2h?

Hursomhelst tänkte jag bara lägga fram idéen att man kan öka lite, och samtidigt öka max-gränsen från 100 till 255 som är det teoretiska maxet just nu. Isåfall skulle man ju kunna "klara" sig med att logga in 1 gång eller så om dagen utan att förlora energi så att säga. Om det är t ex +20 energy varannan timma så går man ju miste om en del ifall man inte är kvick online.

Bör endast 1 mätare få sig en ökning osv? Det känns som om många kanske provar typ 10 försök på 1 uppdrag i World Map... I 9manager var det ju mkt enklare, direkt när man väl nådde bossen brukade man oftast ta den.
udon is offline  
Old 03-14-2009, 10:03 AM   #2
5urv1v3R
Founder of The Amigos!

5urv1v3R's Avatar

Skulle påstå att Världsenergin är definitivt den man kommer använda mest, då den har 3 olika syften. Så är det något som behöver ökas så är det ju den. För även om den får mer för varje gain, så är det inte mer per timme. Alla mätarna har ju 5/timme. Men om man istället har 20/3h på WE kommer det ändå vara ett spel som tar lång tid, men farten ökar lite grann. Om du då ökar max på mätarna kommer man ändå kunna logga in 1-2ggr/dag utan att oroa sig för att man toppat mätarna. För att uppfylla max kommer det nämligen då ta 39 timmar, vilket innebär att man inte behöver logga in mer än 2ggr/3dagar.
Old 03-14-2009, 10:05 AM   #3
Koi^
Un Amigo

Koi^'s Avatar

Jag tycker faktiskt det går ganska smooth nu, med 30+ 20+ 20+.

Det enda e ju att man missar lite energi under natten. Men då kan du ju som du sa sätta energin på max energin på 200 så att dom som reggar sig på nytt eller använder sms payment får lite extra.

Alltså så tycker jag att du ska ha +30 world /3h
+20 arena /2h
+20 naruto /2h

Åsså kan man samla ihop så mycket som 200 energi under dagen, eller kanske lite mindre?
Old 03-14-2009, 10:28 AM   #4
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Mjo mjo...

Ja alltså det vore lite trist att man ska känna sig tvungen att logga in var 6:e timma eller nåt för att utnyttja allt. Då vore det bra att ta bort 100 limiten.

Quote:
Det enda e ju att man missar lite energi under natten. Men då kan du ju som du sa sätta energin på max energin på 200 så att dom som reggar sig på nytt eller använder sms payment får lite extra.
Förstod inte det där sista... Ska gränsen inte vara absoluta max (255) så att man "får lite extra" vid nyreggning/sms, eller fattade jag det fel?
udon is offline  
Old 03-14-2009, 10:56 AM   #5
Koi^
Un Amigo

Koi^'s Avatar

Den stora gränsen ska va på 255 att man absolut inte kan få mer än det. Men precis som du bara kan samla ihop ~100 energi nu så menar jag att man kan samla ihop upp till ~200 energi istället. Men sen dom som reggar sig på nytt eller använder sms-payment får en 55 energi bonus.

Fårstår du nu? Kanske skriver det mer komplicerat än vad det är.
Old 03-14-2009, 10:56 AM   #6
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

#4 Det var nog precis vad han menade.. Att de som nyreggar och smsar får lite extra.. Men personligen Ser jag hellre att du sänker kostnaderna för att göra saker, istället för att höja maxgränsen/energiökningen (iallafall mer än nödvändigt), så har du kvar möjligheten att ge extra vid de tillfällen du känner för det. Exempelvis skulle du ju kunna sänka kostnaden för att Sneak Attack och Defend till 5 (även Team Naruto, om det behövs), precis som du skulle kunna sänka kostnaden för att utmana folk i arenan till 2/3 energi..
Minaro is offline  
Old 03-14-2009, 11:15 AM   #7
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Ok, då är jag med.

Ja, sänka kostnaderna är ju även det en lösning. Frågan är ju vad som påverkar mest. Mer energi ger ju en illusion av att man får mer osv, samtidigt som jag lika gärna kan sänka kostnaderna men helt enkelt ge er mindre exp eller pengar för alla grejer. Svårt att veta om det egentligen problemet är att man vill spela mer, eller om man helt enkelt vill klara snabbt.
udon is offline  
Old 03-14-2009, 11:37 AM   #8
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

Det finns alltid folk som vill spela mer, och folk som vill klara mer. Det finns folk som skulle vilja kunna klara spelet på 1 timme, säkerligen.
Minaro is offline  
Old 03-14-2009, 11:52 AM   #9
Jesper
Junior Member

Jesper's Avatar

jag vill det minora men lyckas aldrig :)

PS Údon energin duger fint undrar varför det bara ska så lång tid på world energin ?
Jesper is offline  
Old 03-14-2009, 12:45 PM   #10
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

Troligtvis för att folk som vill spela "mycket" ska få energi att använda vid skilda tillfällen. Med var 3:e timme så får man ju inte alltid världsenergin vid samma tillfälle som de andra energierna, även om man får lika mycket.
Minaro is offline  
Old 03-14-2009, 01:21 PM   #11
Mr.Andersson
Member

Mr.Andersson's Avatar

Jag tycker att om det är samma fart som nu så måste maxgränserna ändras så man inte behöver logga in mer än en gång per dag. Själv skulle jag inte ha nått emot att det blir som det var tänkt med att halvera farten om en vecka. Att det räcker att logga in så sällan är vad som gör att jag inte slutar spela.
Mr.Andersson is offline  
Old 03-15-2009, 01:57 PM   #12
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Just arena-energin tar ju ett litet tag att göra sig av med nu... Många som inte alls besvarar utmaningarna. Det kommer ju ordnas sen när lite auto-accepts trillar in, då kan man ju göra sig av med energin snabbt ifall man inte har tid för dagen.

Kanske att man skulle ha
arena på 15 / 2h = 180 per dag
world på 30 / 3h = 240 per dag
naruto på 20 / 2h = 240 per dag

Då vill man ändå ha 100-gränsen höjd för att slippa känna sig stressad att logga in och hålla på... Skulle 150 vara tillräckligt då? Då *behöver* man inte logga in mer än 2 ggr per dag iaf...
udon is offline  
Old 03-15-2009, 03:37 PM   #13
Mr.Andersson
Member

Mr.Andersson's Avatar

150 som gräns vore lagom då tror jag.
Mr.Andersson is offline  
Old 03-21-2009, 03:51 PM   #14
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Tänkte bara höra ifall "mätare" borde ökas till 150 eller bara det maximala... Just nu är mätaren full på 100 energi, men det går ju att ha mer.

Så om jag ökar max till 150, bör jag öka mätares 100% till 150 då också... Hajar-du-va?

Sen antar jag att det är World energy som är mest efterfrågad... Funderar lite på om den ska vara på 20/3 eller 25/3. Folk har ju redan kommit bra långt på bara 1 vecka, och då finns det ju ingen med högre levlar att leecha på för topp-teamen, så det blir rätt låg exp.

En idé kan ju vara att helt enkelt låta Beginner inte ta sån lång tid... men sen öka % på kommande svårighetsgraderna en del. Det ska ju rimligtvis inte ta kortare tid att klara NinjaManager än 9manager tycker jag iaf... Där tar det ju minst 50 dagar för #1 att klara en ladder-rush.
udon is offline  

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules