NinjaManager Forums

Thread Tools Display Modes
Old 03-13-2009, 04:11 AM   #21
Xelzy
Death nii-san

Xelzy's Avatar

Det jag menar i grunden är att Saskue med 200,400,800 jutsus är mycket bättre mot räven en vad 200,400,800 temari är. oavsett om man byter ut 200 mot en 40stamina buff, eller köper till massa stats.

Tror jag klarade graderna så här

Ino
Hinata
-REset-
?? (Kommer inte ihåg)
Temari
Saskue
Kiba
Xelzy is offline  
Old 03-13-2009, 12:26 PM   #22
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

Jag har lekt runt lite med deras bonusar, och räknat.

Temari

200 Jutsu
+7 Attack
+5 Wind Damage

400 Jutsu
+10 Ninjutsu
+26 Stamina
+14 Elemental Resist
+8 Wind Damage

800 Jutsu
+8 Attack
+11 Taijutsu
-18 Enemy Ninjutsu
+15 Elemental Adv.

Totalt
+15 Attack
+11 Taijutsu
-18 Enemy Ninjutsu
+13 Wind Damage
+26 Stamina
+14 Elemental Resist
+15 Elemental Adv.

Sasuke

200 Jutsu
+13 Ninjutsu
+5 Fire Advantage
+5 Fire Damage

400 Jutsu
+32 Ninjutsu
-7 Enemy Stamina
+10 Lightning Adv.
+7 Lightning Damage
-10 Wind Resist

800 Jutsu
+10 Attack
+6 Ninjutsu
+22 Stamina
+12 Elemental Adv.
+14 Lightning Damage

Totalt
+51 Ninjutsu
+10 Attack
+5 Fire Advantage
+5 Fire Damage
-7 Enemy Stamina
+10 Lightning Adv.
+21 Lightning Damage
-10 Wind Resist (Negative)
+22 Stamina
+12 Elemental Adv.

Last Boss combat bonuses ONLY (Enemy Penalties turned to bonuses for self)

Temari
+29.5 Attack
+26 Stamina

Sasuke
+35.5 Attack
+29 Stamina

Other Bonuses (Excluding any included above)

Temari
+13 Wind Damage
+14 Elemental Resist
+15 Elemental Adv.

Sasuke
+5/10 Fire/Lightning Advantage (Specialized Advantages)
+5 Fire Damage
+21 Lightning Damage
+12 Elemental Advantage

-10 Wind Resist (Specialized Disadvantage working against the Lightning Advantage, in a sense almost "nullifying" the bonus)

Vad vi kan se är att Sasuke faktiskt är rakt av bättre mot sista bossen, då han har lite mer i attackvärden och totalt stamina värde. Sasuke har lite mer i specifika elementskador också. Temari däremot har mer ospecificerade Resist och Element Adv. Temari som ninja är dessutom bättre, då hon bara har 1 mindre i attack än Sasuke, men betydligt mer i Stamina och Resistance. Dock har ju även Temari lite mer av sin Attack i ren attack än Sasuke, dvs att den påverkas mindre av eventuella Immunities. Det har ju 0 effekt på sista bossen, men som vi har förstått sedan tidigare värderas Attack högre än Ninjutsu, även om det inte är mycket.

Slutledning:
Jag kan hålla med om att Sasuke's jutsus är snäppet vassare än Temari's, men då är ju även Temari som sagt bättre som ninja (även om det är marginellt). En balansändring vore inte helt otänkbar. Däremot är den största frågan snarare vilket av följande som är fallet; Är Temari's jutsus för svaga, eller Sasuke's för starka? Ska Sasuke nerfas, eller Temari buffas? För att få veta det behöver man jämföra Sasuke's och Temari's jutsus mot andra ninjors jutsus, förslagsvis andra transmigreringsbara ninjor (startninjor, alltså). Kan du sätta ihop listor som de jag gjort ovan för ett X antal ytterligare ninjor, så kan jag utvärdera vilket som är fallet, och prata med ahoy om det är något som faktiskt behöver tas om hand.. För jag har ärligt talat inte tid att göra det i nuläget.
Minaro is offline  
Old 03-13-2009, 06:51 PM   #23
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

Känns som att det lätt kan missas om jag bara slänger in det i mitt gamla inlägg, så jag gör ett ytterligare. Ledsen för dubbelpost.

Hyuuga Hiashi vs (Vilken som helst av Cursed Sound 4)
Båda parter är en del av ungefär lika starka combos (Hinata vs Sound 4, och ja, 15% Taijutsu Immunity finns på Hinatas, men så tidigt i spelet gör det inte stor skillnad), däremot kräver Hiashi/Hinata även att man har Hanabi för att få ut allt av deras combo, Hiashi kostar $100 mer och är svagare (han får 6 mindre i attack på 10 levlar, ungefär). Ja, Hiashi kostar lite mindre Chakra, men för det priset Hiashi kostar kan man både köpa och halvera Chakra kostnaden på en CS2 Sound 4, vilket ger den en lägre Chakra kostnad.
Helt enkelt; Hiashi suger, sett från alla fronter, jämfört med Sound 4's CS2:or. Ser gärna att hans pris sänks till samma som dem.
Minaro is offline  
Old 03-13-2009, 06:59 PM   #24
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Tack, noterar det. Kanske dyker upp några fler exempel som måste tas med i beräkningen sen. Alltså så att jag inte bara sänker och sen "ojsan nu måste jag ju sänka den oxo" osv.
udon is offline  
Old 03-13-2009, 07:03 PM   #25
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

Andra exempel vore väl andra personer och deras föräldrar, typ InoShikaCho och föräldrar, Shino etc. Samma gäller där, de kostar $200, kanske något sämre combo, men kostar mindre Chakra.. Lite snäppet sämre attack, nätt och jämnt, också.
Minaro is offline  
Old 03-13-2009, 07:35 PM   #26
Xelzy
Death nii-san

Xelzy's Avatar

Generelt är Sounds buffen fet, kan förstå att 4 är bra, med tanke på att man offrar en spot för extra geninen. Men som Minaro sa CS+start är fet
Xelzy is offline  
Old 03-13-2009, 07:40 PM   #27
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

En annan helfet combo är väl Inuzuka-familjen, men de är en helt annan historia då den involverar två Jounins..
Minaro is offline  

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules