NinjaManager Forums
Old 03-14-2009, 01:29 AM   #1
Makido
Low seal, for real

Makido's Avatar

Default Legendary weapons

(YAY för att vara den första som gör en tråd:o)

Jo, jag tycker som så att man inte ska behöva reseta på en svårare svårighetsgrad för att få vissa legendary items. Främst av anledningen att det skulle betyda att man förlorar dom man redan har, för jag antar att man förlorar även dom vid reset? Det känns väldigt omotiverande att börja om på en svårare svårighetsgrad om man har väldigt många legendary items (Högst otroligt, men det komemr säkert finnas någon). Därför tycker jag att man borde göra något annat med det. T ex öka drop-rates på dom bättre föremålen på högre svårighetsgrader. Så istället för att vissa föremål endast går att få på en viss svårighetsgrad, så kan det ändras till att drop-rates ökas för dessa föremål, på den svårighetsgrad man nu behöver för att kunna hitta dom.

Enklare uttryckt: Föremål A kan nu fås endast på svårighetsgrad Impossible. Då kan man ändra det till att föremål A kan hittas på alla svårighetsgrader, men drop-rate för föremål A är något högre när man kör Impossible än alla dom andra. Det skulle kunna ge motivation att köra en högre svårighetsgrad, utan att TVINGA en att byta, om man nu har en del legendary items som man vill ha kvar. Då kan man fortfarande (Med en jäkla tur), få alla legendary items på beginner, men det blir enklare att få vissa på högre svårighetsgrad.

Vad säger ni?

(Och då jag inte orkar formulera detta på engelska, så ser jag gärna att tråden tas bort när förslaget har genomförts/avslagits:P)

Ninjamanager team

Catfurcoat = Makido.

http://dodidai.mybrute.com

Last edited by Makido; 03-14-2009 at 01:31 AM.
Makido is offline  
Old 03-14-2009, 08:54 AM   #2
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

What you say!

Kanske ska flytta till gamla Beta-forumet eftersom det är på svenska, är ju meningen att allt ska vara på engelska här :)

Hursomhelst så är det att bra förslag det här med höjd droprate per svårighetsgrad och det är även ganska lätt att ordna. Det blir ju ändå så att legendary itemsen försvinner vid restart så... lite knasigt ändå. Vad man kanske kan jobba på är nåt system att man får välja upp till 5 legendary weapons att behålla varje runda? Det är kanske svårt att implementera men... inte omöjligt. Lite krånglande.

Det här med att vissa föremål endast finns på vissa svårighetsgrader behåller jag helst, det bör inte gälla så många items faktiskt... Men det känns ändå som det kan vara kul att ha ett gäng items som är riktigt sällsynta, som man inte kan få genom tur heller.
udon is offline  
Old 03-14-2009, 09:04 AM   #3
Xelzy
Death nii-san

Xelzy's Avatar

Om man får behålla 5 vore det bra, men jag tycker att man ska få dem 1 och 1 efter klarat land.
Xelzy is offline  
Old 03-14-2009, 09:20 AM   #4
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Krångligt att ha det uppdelat, isåfall att man får dem i en klump vid ett skede i spelet. Så mkt att hålla koll på annars. Risk för problem.
udon is offline  
Old 03-14-2009, 11:05 AM   #5
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

Ser isåfall hellre såhär; Föremål A som kräver Impossible går att få först när man spelar på Impossible, men när man väl har klarat Impossible så kan man få det föremålet på vilken svårighetsgrad som helst. Man "låser upp" föremålet, så att säga.

Vad gäller att föra över legendariska föremål ser jag helst även där någonting liknande, alltså att man "låser upp" platser.. Säg att man på Beginner, innan man klarat någonting annat, kan flytta över 2-3 föremål till sitt lag, eller kanske till och med bara 1, så kan man efter att ha klarat Easy flytta över 1-2 ytterligare.

Att öka drop-rates och dylikt på högre svårighetsgrader är ju rakt igenom att göra spelet lite lättare, men det kan ju fungera. Det gör att det kanske inte är helt orimligt att jaga Legendariska föremål på högre svårighetsgrader.
Minaro is offline  
Old 03-14-2009, 11:27 AM   #6
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Quote:
Originally Posted by Minaro View Post
Ser isåfall hellre såhär; Föremål A som kräver Impossible går att få först när man spelar på Impossible, men när man väl har klarat Impossible så kan man få det föremålet på vilken svårighetsgrad som helst. Man "låser upp" föremålet, så att säga.

Vad gäller att föra över legendariska föremål ser jag helst även där någonting liknande, alltså att man "låser upp" platser.. Säg att man på Beginner, innan man klarat någonting annat, kan flytta över 2-3 föremål till sitt lag, eller kanske till och med bara 1, så kan man efter att ha klarat Easy flytta över 1-2 ytterligare.

Att öka drop-rates och dylikt på högre svårighetsgrader är ju rakt igenom att göra spelet lite lättare, men det kan ju fungera. Det gör att det kanske inte är helt orimligt att jaga Legendariska föremål på högre svårighetsgrader.
Det är så det är nu, att man kan få föremålen på en viss svårighetsgrad eller efter att man klarat den svårighetsgraden. Så ska det vara iaf. Kan ju kanske dubbelkolla med dist, rauk, ice osv som plockade massvis med items. Så man kan klara Impossible sen börja om på Beginner och plocka allt.

Det här med att kunna flytta över X items beroende på hur hög svårighetsgrad låter inte särskilt knepigt att lägga in.
udon is offline  
Old 03-14-2009, 12:21 PM   #7
Ice
Flying Penguin

Ice's Avatar

jo man kan få alla leg wpn på beginner efter att man har klarat spelet på impossible
Ice is offline  
Old 03-14-2009, 02:07 PM   #8
Mr.Andersson
Member

Mr.Andersson's Avatar

Det här med att ta med sig legendary items känner jag mig lite kluven till. Det skulle innebära två saker. Legendary items skulle bli mycket bättre då man i sånna fall aldrig skulle bli av med dem. Det andra skulle vara att man kan bli imba vid en reset. Men att kunna behålla ett item vore kanske en bra idé.
Mr.Andersson is offline  

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules