NinjaManager Forums

Thread Tools Display Modes
Old 02-27-2009, 03:57 AM   #1
Xelzy
Death nii-san

Xelzy's Avatar

Default Lite obalans

Heju, tycker att Saskues Chidori är för stark för att vara en lvl3 jutsu. Men det som är i störts behov av att fixas nu tycker jag är temaris lvl 4 jutsu, den håller inte om man jämför med vanliga lvl4 jutsu.

Last edited by Xelzy; 02-27-2009 at 04:00 AM.
Xelzy is offline  
Old 02-27-2009, 06:40 PM   #2
Tomas88
Senior Member

Tomas88's Avatar

verkligen inte !
Tomas88 is offline  
Old 02-27-2009, 06:49 PM   #3
Jesper
Junior Member

Jesper's Avatar

Du har rätt där tomas
:)
Jesper is offline  
Old 02-27-2009, 08:11 PM   #4
uzug
Holy tard rattata!

Det är väl baserat också på hur starka ninjorna och deras jutsus är i serien?

;D Det går inte att jämföra Sasuke och Temari i detta läge tror jag :3
uzug is offline  
Old 02-28-2009, 03:38 AM   #5
Xelzy
Death nii-san

Xelzy's Avatar

Temaris ultimat är skräp, -18 ninjutsu hjälper inte mycket om man gemför med endel andra.

Chidori lvl3
+32 Ninjutsu
-7 Enemy Stamina
+10 Lightning advantage
+7 Lightning dmg.
-7 wind resist

Det är för biffat för en lvl 3 jutsu
Xelzy is offline  
Old 02-28-2009, 10:42 AM   #6
Joshua
Junior Member

Joshua's Avatar

Men Sasuke har inte så mycket stamina? Visst han skadar mycket, men tål han mycket?
Joshua is offline  
Old 02-28-2009, 11:21 AM   #7
Kevin94
One and Only Survivor!

Kevin94's Avatar

hmm... Om jag tänker efter så tror jag att Sasukes Chidori spöar upp Temari :) i animen.

Och samtidigt så är den inte så biffig eftersom Sasuke kan ju bli CS också... Så det är nog ganska bra skulle jag tro :P

The one and the Only Survivor!
Kevin94 is offline  
Old 02-28-2009, 01:39 PM   #8
uzug
Holy tard rattata!

Cursing sneaky
uzug is offline  
Old 03-03-2009, 09:04 AM   #9
Xelzy
Death nii-san

Xelzy's Avatar

Och Jiraya/oro skulle pwna platts 1-5 :)
Xelzy is offline  
Old 03-06-2009, 01:13 PM   #10
Makido
Low seal, for real

Makido's Avatar

Chidori lvl3
+32 Ninjutsu
-7 Enemy Stamina
+10 Lightning advantage
+7 Lightning dmg.
-10 wind resist

Okej, om din Sasuke inte är lightning element så kan du lika gärna ta bort +10 LA, vilket också gör - wind resist onödigt. Det gör att vi får

Chidori lvl3
+32 Ninjutsu
-7 Enemy Stamina
+7 Lightning dmg

Temari, å andra sidan, har ingen justu som kräver ett visst element för att vara bra.

Vi kollar på hennes level 3, för att vara rättvisa.

Dust wind lvl3
+10 Ninjutsu
+26 Stamina
+14 Elemental resist
+8 Wind damage

Vad vi kan se är att oavsett element, så kommer hennes fyra bonusar alltid gälla. +26 Stamina är inte lite, och är grymt mycket bättre än Sasukes "meh" -7 enemy stamina. Temari får +8 Wind damage, medan Sasuke får +7 Lightning. Sen får vi ju inte glömma att Temari får Elemental resist. Det enda som Sasuke gör bättre, är att hans extra gain i nin ger honom +16 average attack, som ändå är randomskada, medan Temari får +5 average. Om man vill använda sig av alla Sasukes bonusar så måste man ha honom som lightning, och då funkar bara hans +10 lightning advantage mot jord. Samtidigt som han blir svagare mot vind.

Closing comments: Chidori är inte speciellt obalanserad. Den är bara lite starkare, men tappar i flexibilitet. För att faktiskt utnyttja alla bonusar så måste man ha ett visst element, och möta ett speciellt, och även då får han en negativ bonus. Temari har inte det problemet (utom hennes +8 wind damage). Temari kan ha vilket element som helst, och fortfarande dra nytta av alla bonusar då och då (+8 Wind kommer fungera varje gång hon möter en lightning).

Ninjamanager team

Catfurcoat = Makido.

http://dodidai.mybrute.com
Makido is offline  
Old 03-07-2009, 12:56 PM   #11
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

För att göra allting rättvisa behöver man jämför åtminstone ett tiotal jutsus på samma gång, för att få en helhet över vad som är "mer" och "mindre" bra. Dessutom måste man även jämföra samtliga jutsu's (nivå 1-4) då jag har för mig att ahoy har sagt att vissa ninjor kan ha sämre Nivå X jutsu men är bättre på Y.

I det här fallet är Sasuke's jutsu betydligt bättre för en Sasuke som är på låg level, då han får ett högt + i attack, alternativt om man inte bryr sig om stamina. Temari's jutsu ger däremot lite mindre i attack, vilket gör den sämre i ett tidigare skede när Temari inte har hög attack ännu, men stamina-ökningen är guld värd längre fram.

Och som sagt, Temari får även + i element resist, hur mycket man nu vill anse det vara värt.
Minaro is offline  
Old 03-07-2009, 02:43 PM   #12
NaraHampus
Smite me,o mighty smiter!

NaraHampus's Avatar

ANBUs 800 jutsu?
Kanske inte den mest flitigt köpta jutsun, men det kan kanske finnas anledning?
Old 03-07-2009, 03:26 PM   #13
Makido
Low seal, for real

Makido's Avatar

Det är sant som du säger Minaro, jag ville bara ta ett snabbt exempel för att visa poängen. Och det med att man skulle vara tvungen att jämföra alla en ninjas jutsus stämmer med, för ninjor har olika bra jutsus på varje nivå. Generellt kan man väl säga att det brukar vara nivå 3 och 4 som brukar vara bättre eller sämre beroende på ninja. Det finns givetvis undantag men ungefär så.

Men att bara påstå att en jutsu är för svag funkar inte riktigt utan att jämföra med ett antal andra. När spelet har spelats en längre tid och det är fler som kör så kommer det säkert komma fram vad som är bättre och sämre. Men för tillfället är det svårt att säga.

Ninjamanager team

Catfurcoat = Makido.

Makido is offline  
Old 03-09-2009, 03:11 AM   #14
Xelzy
Death nii-san

Xelzy's Avatar

Jag varvade med bägge Saskue och Temari.

Håller fast vid att Temari var sämre, de var på samm level, skillnaden var att jag fick köpa till statspoäng x2 + Mighty Shuriuken för att hon skulle klara av insta deathen på sista. Fö tycker jag inte att Stamina på basejutsus är lika viktigt som Dmg/Reroll/res/advatnage etc, why? Du kan köpa 40+stamina för 500g, vilket get en fetbuff, även om du har 0+ i stamina på dina jutsus, vilket gör att de är skitsamma om Saskue har 10-20 mindre stamina, han leverar merdmg en vad hon gör i bossfighten.
Xelzy is offline  
Old 03-09-2009, 12:21 PM   #15
Makido
Low seal, for real

Makido's Avatar

Xelzy, vad menar du med insta death? För man kan inte "klara av" den genom att uppgradera ninjan... Inte om du med insta death menar lvl 5 death. Så som du skrev låter det som att det är det du menar.

Och då antar jag att du hade bådas tre bästa jutsus när du kollade första gången?

Hennes högre stamina kommer ju inte göra skillnad när hon möter en boss som slår otroligt hårt, men i PvP matcher så är ninjorna ofta ganska nära varandra i level, och då kan det göra skillnad. Hon slipper slösa en item-plats för en uppgradering som bara ger stamina, och kan ha en tredje jutsu/Item för att biffa upp damage istället. Det, och både hennes Stamina och Resist är högre från början och har högre gains än Sasukes.

Jag räknar givetvis inte med legendary items, eftersom alla troligen inte är funna så man kan gå efter dom med.

Jag säger bara att jag skulle kunna offra några poäng skada för bättre överlevnad.

Ninjamanager team

Catfurcoat = Makido.

Makido is offline  
Old 03-09-2009, 04:38 PM   #16
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

Quote:
Originally Posted by Xelzy View Post
Jag varvade med bägge Saskue och Temari.

Håller fast vid att Temari var sämre, de var på samm level, skillnaden var att jag fick köpa till statspoäng x2 + Mighty Shuriuken för att hon skulle klara av insta deathen på sista. Fö tycker jag inte att Stamina på basejutsus är lika viktigt som Dmg/Reroll/res/advatnage etc, why? Du kan köpa 40+stamina för 500g, vilket get en fetbuff, även om du har 0+ i stamina på dina jutsus, vilket gör att de är skitsamma om Saskue har 10-20 mindre stamina, han leverar merdmg en vad hon gör i bossfighten.
Till att börja med, vilken version av Sasuke/Temari hade du. Det avgör avsevärt hur "rättvis" en jämförelse mellan deras effektivitet i strid är...
Minaro is offline  
Old 03-10-2009, 09:54 PM   #17
Xelzy
Death nii-san

Xelzy's Avatar

Transmigated, prövade bägge.

Pvp matcher har 0 värde, utom för exp, och man kan ändå hitta ett lag man har övertag mot tackvare den feta lightningbuffen man får för Saskue. Man har inte råd att offra skada på högre nivå, då klarar hon inte att göra xantal attacker mot sista bossen, vilket leder till att geninsen efter blir 1-2shotad.
Xelzy is offline  
Old 03-10-2009, 11:24 PM   #18
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

#17 Men du sa då att du hade Fresh Soldier Pill samt 400 och 800 jutsu på Sasuke? Vad du på Temari då som har mer stamina för att motsvara det? En +31 Tai nunchaku?
Minaro is offline  
Old 03-11-2009, 12:08 AM   #19
Xelzy
Death nii-san

Xelzy's Avatar

Saskue:

Fresh
Chidori
Kirin

Temari:
Mighty S
31+ tai
+800 jutsun.
+statsx2
Xelzy is offline  
Old 03-12-2009, 01:30 PM   #20
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

Okej, det jag undrar då är hur du får för dig att Sasuke skulle vara starkare, då Temari med den utrustningen har 22 mer i attack-bonus (enbart från deras föremål och jutsus) än Sasuke, stats-uppgraderingarna borträknat, vilket är en stor summa. Även utan Mighty Shuriken, med ett Fresh Soldier Pill istället, hade hon haft 9 mer i attack-bonus och troligtvis mer stamina. Då Sasuke som ninja totalt har 1 mer i attack om de var på samma level resulterar det i att Temari hade varit 8 starkare än Sasuke, om hon haft Soldier Pill, och 21 starkare med Mighty Shuriken. Lägg till 10 attack med stats-uppgraderingarna. Temari var inte svagare, tvärtom så var hon mycket starkare. Spelade du på samma svårighetsgrad bägge gångerna? Jag anar ingen annan förklaring än att 1) Du hade ofantlig tur med Sasukes attack rolls och ofantlig otur med Temaris samtliga gånger du slogs, eller 2) Du spelade på en högre svårighetsgrad den spelomgången du spelade med Temari, vilket rimligtvis gör sista bossen betydligt svårare..
Minaro is offline  

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules