NinjaManager Forums

Thread Tools Display Modes
Old 02-08-2009, 03:08 PM   #41
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Ska skriva in det i Tutorial under "Battle Arena".

Edit: Upplagt.
udon is offline  
Old 02-08-2009, 11:03 PM   #42
Koi^
Un Amigo

Koi^'s Avatar

Försvinner utmaningarna efter några timmar precis som i 9manager? Enkel "ja" eller "nej" fråga.
Koi^ is offline  
Old 02-09-2009, 08:09 AM   #43
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Japp. 3 eller 4 timmar. Lade in det för några dagar sedan.
udon is offline  
Old 02-09-2009, 11:17 AM   #44
Koffe95
Senior Member

Koffe95's Avatar

Den här frågan har du säkert fått flera gånger men men...
Kommer det att komma någon mer special kage?
Koffe95 is offline  
Old 02-09-2009, 01:18 PM   #45
Samehada_fan
Ban an Sidhe

Samehada_fan's Avatar

vad händer om man inte räddar Haku? Fortsätter spelet utan henne(honom?).
Old 02-09-2009, 02:35 PM   #46
Tomas88
Senior Member

Tomas88's Avatar

Hej undrar över vilken summon som är bättre och skillnaden mellan gamakichi (den oranga grodan) och webby? gamakichi har 2 tai up per lvl och webby har 1 attack up, vad e skillnaden? och vilken är bättre?
Tomas88 is offline  
Old 02-09-2009, 05:32 PM   #47
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Quote:
Originally Posted by Koffe95 View Post
Den här frågan har du säkert fått flera gånger men men...
Kommer det att komma någon mer special kage?
Inte för att någon behöver oroa sig över det inom den närmsta tiden, men... nån gång kommer flera. Prioriterar annat mycket högre. Tänk på hur långt tid det kommer/ska ta innan nån klarar alla svårighetsgrader.

Quote:
vad händer om man inte räddar Haku? Fortsätter spelet utan henne(honom?).
Man kan köpa Haku till vanliga laget, och man får en annan ninja till Naruto-laget (efter Battle Arena).
Spoiler:
Rin

Quote:
Hej undrar över vilken summon som är bättre och skillnaden mellan gamakichi (den oranga grodan) och webby? gamakichi har 2 tai up per lvl och webby har 1 attack up, vad e skillnaden? och vilken är bättre?
Om priset är lika (beror på vilken by du är ifrån) så är de båda lika bra, eftersom 2 tai = 1 atk. Men... sen finns det nåt som heter Tai Immunity vilket gör att dina taijutsu blir lite mindre värda. Läs tutorial-sektionen om attributes för mer info. Så Webby är lite bättre, men bara om du möter en ninja som har Immunity mot taijutsu. Det händer troligtvis inte förrän senare i spelet.
udon is offline  
Old 02-09-2009, 05:51 PM   #48
Koi^
Un Amigo

Koi^'s Avatar

Fråga 1 -E det bara i Beta versionen man kan utmana samma kille 20 gånger på en gång? Eller kommer man alltid kunna göra det?

Fråga 2 -Det tar ju lite tid för laget uppe i högra hörnet o uppdateras, med items, rank osv. men inne i "my tems" uppdateras det direkt? Eller tar det också lite tid?
Koi^ is offline  
Old 02-09-2009, 06:06 PM   #49
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Quote:
Originally Posted by Koi^ View Post
Fråga 1 -E det bara i Beta versionen man kan utmana samma kille 20 gånger på en gång? Eller kommer man alltid kunna göra det?

Fråga 2 -Det tar ju lite tid för laget uppe i högra hörnet o uppdateras, med items, rank osv. men inne i "my tems" uppdateras det direkt? Eller tar det också lite tid?
1) Bara i betan. Det är ungefär som 9manager annars är det tänkt. Vi ska prova spela så i general-repetitionen (nästa omstart, inom några veckor förhoppningsvis).

2) My Team har alltid färsk data. Uppe i hörnet är väl mest tänkt så att man ser vilka ninjor man använder. Den uppdateras dock alltid när: du levlar med en ninja i Attack Village eller när du levlar med en ninja i World Map. Går du till en ny sida (alltså refresh av nåt slag, typ går från My Team till Battle Arena) så ska den uppdateras. Utöver det så uppdateras den var 20:e minut ungefär.
udon is offline  
Old 02-09-2009, 06:33 PM   #50
Koi^
Un Amigo

Koi^'s Avatar

När jag mötte mitt eget Naruto-team i slutet av Otherworld så förlorade jag första gången, men då tänkte jag; "Kan jag inte ta bort alla Items, Tekniker o sånt från team-Naruto?" Så det gjorde jag, o e nästan helt säker på att det blev betydligt lättare..mina gennins tog alla Naruto Gennins + Yamato.. Nu min fråga; E det meningen att man ska kunna göra så? Eller fuskade jag lite där?
Koi^ is offline  
Old 02-09-2009, 06:59 PM   #51
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Det är meningen! Lite skojigt :)

Man behöver bara plocka bort itemsen, inte sälja. Man kan dock inte lägga ninjorna på fel plats osv. Ska bara vara itemsen man kan un-equippa för att göra det lättare. Man måste ju ändå klara 9tails sen så, det är mest en kul grej.
udon is offline  
Old 02-09-2009, 07:27 PM   #52
NaraHampus
Smite me,o mighty smiter!

NaraHampus's Avatar

Shit va dum jag känner mig nu.. Kunde ni inte sagt det där innan reseten? ^^,

Aja, Narutolaget ska ju egentligen inte ge för stora problem mot det "riktiga" laget ändå :P
Old 02-09-2009, 07:39 PM   #53
Koi^
Un Amigo

Koi^'s Avatar

Går det verkligen inte o dra över ryo från Naruto Team till vanliga? Sitter med 1300 ryo i Naruto team =/ O ja...jag skulle kunna behöva dom nu.. Du kanske kan slänga över lite med dina sitemanager powers, Udon? :)
Koi^ is offline  
Old 02-09-2009, 07:52 PM   #54
NaraHampus

NaraHampus's Avatar

Finns det inget sätt att käna pengar med Naruto energin förutom missions?
Old 02-09-2009, 08:15 PM   #55
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

Quote:
Originally Posted by Koi^ View Post
Går det verkligen inte o dra över ryo från Naruto Team till vanliga? Sitter med 1300 ryo i Naruto team =/ O ja...jag skulle kunna behöva dom nu.. Du kanske kan slänga över lite med dina sitemanager powers, Udon? :)
Nej, av balanssyfte. Det ska vara en "investering" att föra över pengar till Naruto-laget, något man bara gör när huvudlaget ligger långt före. Om man plötsligt lade in en funktion för att flytta över pengar från Naruto-laget till det vanliga skulle hela spelet behöva ombalanseras..

Kan som ett exempel säga att jag vid ett tillfälle hade föremål för ett säljvärde närmare 3000 ryo på Naruto-laget. Hade jag kunnat flytta över det till det vanliga laget hade det inneburit en omedelbar vinst mot 9tails, mer eller mindre.

@NaraHampus: Nej, om det är just pengar du vill ha måste du flytta över från det andra laget. För övrigt så finns det en "Edit"-knapp, så du behöver inte göra dubbla inlägg.
Minaro is offline  
Old 02-09-2009, 08:26 PM   #56
NaraHampus

NaraHampus's Avatar

Förlåt alla, jag tänkte inte på edit-knappen! Ska skärpa mig!

Jag tänkte på en grej det står när man reggar sig, "du får inte ha mer än 3 lag"?
Läste jag fel? Eller varför får man ha 3 lag?
Old 02-09-2009, 09:08 PM   #57
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Quote:
Originally Posted by NaraHampus View Post
Förlåt alla, jag tänkte inte på edit-knappen! Ska skärpa mig!

Jag tänkte på en grej det står när man reggar sig, "du får inte ha mer än 3 lag"?
Läste jag fel? Eller varför får man ha 3 lag?
Ska nog dra ned till iaf 2... Det som menas är ju antal konton. Det brukar vara standard i alla webbspel att man enbart får ha 1 konto per person ändå så. Inte för att nån faktiskt bryr sig men. Gör allt för att folk ska förstå att det självklart är FUSK FUSK FUSK att spela mot sig själv. Vissa står ju helt oförstående när jag meddelar dem det i 9manager. Det är inte så att jag kommer gå runt o leta efter folk som har 3-4 konton på samma IP och förhöra dem, men om det upptäcks att man spelar matcher mot "sina egna" lag osv då gör jag ju nåt, förhoppningsvis har jag tid till det.
udon is offline  
Old 02-09-2009, 09:33 PM   #58
Koi^
Un Amigo

Koi^'s Avatar

Ok, nu vill jag testa o reseta mitt team, men vill vara helt säker på att jag får behålla allt...Det står att man får behålla teamuppgrades o forbidden ninjas när man klarat spelet, man har klarat spelet när man "dödat" 9tails? Om så, så e det bara o gå in på "new game" o köra om?
Koi^ is offline  
Old 02-09-2009, 11:10 PM   #59
5urv1v3R
Founder of The Amigos!

5urv1v3R's Avatar

Om du har en LILA räv framför ditt lagnamn så är det bara att reseta.

Förresten, varför har ninjorna man får till Naruto-laget ett random element? Alltså, man kan ju få vilket element som helst till ninjan. Hade det inte varit bättre att de hade haft ett fast element? Typ:

Naruto -Vind
Sai - Vind
Haku - Vatten
ANBU1 - Eld
ANBU2 - El
Yamato - Jord el. vatten

Eller något liknande.

Last edited by 5urv1v3R; 02-10-2009 at 12:07 AM. Reason: Förslag
5urv1v3R is offline  
Old 02-10-2009, 08:56 AM   #60
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Survivor: Om dom har fast element så kommer man ju själv köpa det motsatta till sitt eget lag, så att man kan besegra dem lätt sen i slutet. Jag blev t ex ägd av min Vatten-Naruto eftersom jag av nån anledning köpte en Eld-Kakuzu.

Sålde dock alla items med Team Naruto och bytte element helt enkelt... Vilket kanske motsäger det jag skrev ovan men... så här då; om det nu kommer nåt sätt att spela mot varandras naruto-lag så blir det inte särskilt spännande matcher alltid!

Koi: Om du går in på reset-sidan så är det bilder på alla ninjor du får behålla oxo. Om man går in dit innan man klarat spelet så står det med röd stor text att man inte får tillbaka nån. Som det är nu kan man inte reseta om man är kage heller.
udon is offline  

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules