NinjaManager Forums

Thread Tools Display Modes
Old 02-21-2009, 09:02 AM   #41
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Quote:
Originally Posted by 5urv1v3R View Post
Strange Trio-combon som ger 50 Sta till Juugo, Suigetsu och Karin fungerar nog inte riktigt som den skall. Till S och K får jag +50, men inte till Juugo. Den enda Combostaminan jag får är de +10 av Hawk Members 1.
Ska vara fixat nu!
udon is offline  
Old 02-21-2009, 10:01 AM   #42
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

Quote:
Originally Posted by udon View Post
Ska vara fixat nu!
udon som faktiskt kan göra sådant kanske skulle ladda sitt lag med $$$$$ och köpa/sälja fram och tillbaka och testa alla olika combos så att de fungerar? Känns lite orealistiskt att göra med ett "icke-sponsrat" lag :P
Om alla combos redan är testade så hjälper det ju förebygga att inte någon stackare som händelsevis använder en combo som (istortsett) aldrig använts innan dess går miste om bonusen för att den helt enkelt inte ges ut. Alla är ju inte så uppmärksamma på sådant heller :P
Minaro is offline  
Old 02-21-2009, 12:31 PM   #43
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Det är svårt att få tid över när man gör ALLT själv. Jag fixar ju ändå allt relativt snabbt om det är en sån här liten miss. Hade råkat skriva 11 istället för 111 på ett ställe, därav funkade det inte.

Om nån vill ha massa cash och prova combos så gärna för mig, men innan *alla* säger JAG JAG JAG nu så ska man ju inte spendera allt på Stat upgrades och sen... inte gör nåt...

Det här är väl för nån som klarat spelet och tänkt starta om men vill hjälpa till och leta fel ett tag istället.
udon is offline  
Old 02-21-2009, 02:10 PM   #44
5urv1v3R
Founder of The Amigos!

5urv1v3R's Avatar

Tror inte riktigt Staminan funkar som den skall! Står i In Game blabla att 100 Sta skall göra så att ens skada går ned med 35% med en icke-genin på geninplatsen. Dock har jag nu Karin på den platsen och har 120 Sta, vilket borde resultera i att 28% går väck. Dock så går bara ~7% bort av skadan.

Karin gjorde sin första attack, gjorde 98 i atk och bara 7 atk gick bort.
Sedan testade jag några gånger till för att få lite siffror och då betedde hon sig konstigt. Alla siffror här är från hennes första attack:
58 atk; 0 avdrag
99 atk; 15 avdrag
67 atk; 0 avdrag
100 atk; 8 avdrag
108 atk; 13 avdrag

Är det bara jag som inte riktigt har fattat hur Stamina funkar, eller är det något fel på den?
Old 02-22-2009, 12:03 PM   #45
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Survivor, jag får ta och kolla på det där lite senare, men bra att du tar upp oklarheter o sånt.

Om ni andra kan "testa" lite vore det schysst oxo!

Det här med att du fick 0 avdrag har säkert att göra med "låglevel-utjämningen" som sker på RES och STA när man är låg level/slår löst. För att inte STA och RES ska vara så sämst i början av spelet så multipliceras dem med upp till dubbelt upp ungefär om man slår lägre än 150 dmg typ.

Så när du bara slog 58 och 67 dmg så trädde den nog i kraft och multiplicerade dina 120 sta till 200+, vilket innebar 0 avdrag.
udon is offline  
Old 02-23-2009, 02:44 PM   #46
Knaster
Knastah rhastaH

Antar att jag kan ta upp små skitsaker här också? Bättre än att skapa en ny tråd om ynkligheterna jag tänker ta upp :P

Ville bara påpeka att texten i beskrivningen av olika abilities inte får vara med, det finns begränsad plats för texten men du har i många fall skrivit lite för mkt, tro det eller ej ;)

Nåt liknande hände när jag höll musen på alla items man kan köpa på Bijuu island, Entrancing Lightning shard t ex. fick inte plats i sin lilla "förklarnings-ruta" utan det står bara "Entrancing Lightning".

No big deal men det kan ju försnyggas kanske...?
Knaster is offline  
Old 02-23-2009, 04:41 PM   #47
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Ah, jag kommer ta bort den texten, har bara inte hunnit tänka på det. Orkar ändå inte skriva på alla nu. Kan lägga till den sen kanske.

Ska kolla på det där med text som inte får plats... blir det inte typ "Entrancing Lightning ..." eller nåt sånt? Den kanske kapar allt...
udon is offline  
Old 02-23-2009, 06:03 PM   #48
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

Det påminner mig, har för mig att det på något ställe, kanske på team-sidorna och andra ställen där visningen är begränsad, inte står hela jutsu-namnet på alla jutsu's (Chouji's $800 jutsu, till exempel, där det sista inte fick plats). Bara någonting jag minns att jag sett.
Minaro is offline  
Old 02-23-2009, 08:50 PM   #49
Knaster
Knastah rhastaH

Den tar inte med shard bara, resten står som det ska.
Knaster is offline  
Old 02-24-2009, 10:41 PM   #50
dist
Mr. Low Tai
Moderator

dist's Avatar

Avg dmg under Team tycks inte stämma överens med den som visas när man tittar på varje enskild ninja

http://i44.tinypic.com/1625wy9.jpg
http://i40.tinypic.com/2e0mkd1.jpg

Verkar visa 2 mindre i skada på alla gubbar.

dist is offline  
Old 02-24-2009, 11:47 PM   #51
5urv1v3R
Founder of The Amigos!

5urv1v3R's Avatar

Det funkar för mig i alla fall. Så verkar inte vara ett allmänt problem.
Old 02-25-2009, 07:59 AM   #52
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Quote:
Originally Posted by dist View Post
Avg dmg under Team tycks inte stämma överens med den som visas när man tittar på varje enskild ninja

http://i44.tinypic.com/1625wy9.jpg
http://i40.tinypic.com/2e0mkd1.jpg

Verkar visa 2 mindre i skada på alla gubbar.
Det är utan summon-effekter i lila texten under Team.
udon is offline  
Old 02-25-2009, 11:04 AM   #53
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

Visste att det frågetecknet skulle dyka upp igen :D

Om du inte redan har gjort det får du nog skriva en rad eller två om det i något av tutorial fönstren.
Minaro is offline  
Old 02-25-2009, 10:12 PM   #54
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Det står faktiskt i Tutorialen redan :)

Klicka på (?) till vänster om Team-delen och sen leta upp bokstav g) och h) på bilden och läs beskrivningen :D

Även om folk inte kommer läsa till en början är det bra så man iaf kan påpeka att det finns en tutorial så tittar dom nog dit nästa gång.
udon is offline  
Old 02-26-2009, 05:42 PM   #55
Knaster
Knastah rhastaH

Burned dist, det där fattade till och med JAG :P (Då är det illa)

Men en annan sak nu då... min sasuke (CS2) har så många olika plus att slutsiffrorna för alla stats (reroll %, tai +, nin +, added attack etc) har blivit flyttade. Istället för att vara längst till höger har en skroll skapats och siffrorna är på en ensam rad under, det är lite ugly faktiskt.

Fattar du eller suger jag på att förklara?
Knaster is offline  
Old 02-26-2009, 06:33 PM   #56
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Knaster: Fixat!

Kanske får klicka på Refresh nån gång så allt uppdateras.
udon is offline  
Old 03-01-2009, 02:10 PM   #57
5urv1v3R
Founder of The Amigos!

5urv1v3R's Avatar

Har märkt att energistapeln inte hänger med. Den kan mycket väl fastna på 45 fast än man inte har någon energi överhuvudtaget. Dock fungerar det om man trycker på refresh-knappen.

Edit: Det verkar bara vara den gröna stapeln.

Last edited by 5urv1v3R; 03-01-2009 at 03:01 PM.
5urv1v3R is offline  
Old 03-01-2009, 03:47 PM   #58
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Quote:
Originally Posted by 5urv1v3R View Post
Har märkt att energistapeln inte hänger med. Den kan mycket väl fastna på 45 fast än man inte har någon energi överhuvudtaget. Dock fungerar det om man trycker på refresh-knappen.

Edit: Det verkar bara vara den gröna stapeln.
Det händer med största sannolikhet enbart när man spam-utmanar, hoppas jag? Jag lade nämligen in en liten block så att den inte behöver uppdateras varje gång man spammar iväg 20-40 utmaningar på 1 sek.

När spelet går live är det ju max 2 skickade utmaningar till samma motståndare åt gången, och om man bara loggar in/spammar iväg utmaningar och sen beger sig vidare så bryr man sig kanske inte om att gröna mätaren inte hängde med. Då får man helt enkelt uppdatera den manuellt.

Säg till om ni upplever det jobbigt eller tror att den kan innebär stora problem sen. Försöka dock tänka hur det kan se ut när man INTE spammar iväg energi hela tiden, eftersom man inte har så mkt ;)
udon is offline  
Old 03-03-2009, 03:36 PM   #59
Mr.Andersson
Member

Mr.Andersson's Avatar

Jag vet inte om det tagits upp tidigare, Men jag hittade ett litet fel.

Det står olika om hur många man ska göra sneak attack mot. Det är ju, för tillfället iaf, 2 st mot varje by. Men om man håller musen över mission central så står det att det är 5 sneak attacks mot varje by.

Vet inte om det var samma fel med utmaningarna, men det är kanske värt att kolla upp.

Inte stora saker, men kanske inte heller så svåra att rätta till.
Mr.Andersson is offline  
Old 03-03-2009, 05:06 PM   #60
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mr.Andersson View Post
Jag vet inte om det tagits upp tidigare, Men jag hittade ett litet fel.

Det står olika om hur många man ska göra sneak attack mot. Det är ju, för tillfället iaf, 2 st mot varje by. Men om man håller musen över mission central så står det att det är 5 sneak attacks mot varje by.

Vet inte om det var samma fel med utmaningarna, men det är kanske värt att kolla upp.

Inte stora saker, men kanske inte heller så svåra att rätta till.
Ah, det stämmer. Fixat, danke!

Ändrades till lägre krav pga att man inte ska vänta så länge på att komma ut på världskartan, där man dock kanske får stryk ändå sen ;) Iofs, om man har nån vettig combo klarar man sig ok rätt snabbt.
udon is offline  

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules