NinjaManager Forums

Thread Tools Display Modes
Old 02-12-2009, 04:20 PM   #21
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Ge gärna specifika exempel på vilka combos som behöver ändras så ser jag gärna över det! Förslag på vad som bör ändras, ifall man nu har en hygglig uppfattning (vilket betyder att man inte säger +20 atk eller nåt...), uppskattas också! Kanske en ny tråd till det.
udon is offline  
Old 02-14-2009, 03:10 PM   #22
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Kanske blir så här i slutändan:

North: Itachi, Hidan, (Kakashi)
South: Kakuzu, Tobi, (Gai)
Sand: Sasori, Konan
Sound: Zetsu, Kisame, (Kabuto)
Neo: Pain, Deidara, (Kimimaro CS2)

Byter alltså plats på North/South. Itachi combos med Sasuke och Danzou, och det är ju alltid kul om man kan utnyttja sånt. Hidan kan combo:as med Asuma och om jag lägger in start-genin-combo så funkar Shikamaru med Hidan.

Rent storymässigt ändrar jag så att det i akatsuki-mötet nämns att om man (akatsuki-medlemmarna) skulle bli av med sin kristall man vaktar så ska var och en bege sig till en by för att spionera.

Sänker också Defend Wins till 250 = Full Merchan Trust, som i sin tur ger vanligt pris i andra byar.
udon is offline  
Old 02-16-2009, 02:04 PM   #23
Minaro
Semi-retired
Moderator

Minaro's Avatar

Någonting du skulle kunna göra vore att typ lägga +50 i krav på Defend Wins för varje svårighetsgrad, dvs, på Beginner krävs 250 för full, Easy kräver 300 osv.

Personligen tyckte jag nästan att 500 var lite väl lite, men då har jag kanske inte kört på så fort heller :P
Minaro is offline  
Old 02-20-2009, 03:44 PM   #24
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Just nu sparas bara Defend Wins i en klump, alltså en enda summa, inte uppdelat på byar etc. Det känns som om det måste vara nåt riktigt genomtänkt eller värt om jag ska spara undan var för sig.

Det är lite svårt att veta hur mkt som är mkt osv, när man nu bara slänger bort energi åt höger och vänster. Det är ju lite skitsamma nu med pengar, bara att skicka 20 utmaningar så har man cash inom 5 min.

Nu läste jag iofs ditt inlägg igen och det är nåt man KAN fixa utan att rota om hur de sparas. Om 250 är "för lite" och det här skulle bidra kan man alltid göra det. Inget svårt att fixa, blir bara lite rörigt för spelaren. Men har man klarat Beginner så bör man ju kunna lite iaf.
udon is offline  
Old 04-19-2009, 04:59 PM   #25
jessan
Gonna be Hokage!

jessan's Avatar

men tycker tt man skulle kunna börja med 1 bara en akatsuki?

och den ska vara sämre än orginalet ;)
jessan is offline  

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules